Lina Simme
Mail: vice@sjutjugo.se
Ålder: (pi^2*3)-6,6
Utbildning och år: Design Produktutveckling år 3
Härkomst: LISCH
Åker: Hellre snabbt än snyggt
Om Lina
Bästa/sämsta skidminne: 15-05-02 / när mina första största fetingar blev snodda </3
Första mailadress: lina_simme@hotmail.com
Dröm-liftpartner: D’angelo
Favoritdryck i backen: Almdudler
Den filmtitel som bäst beskriver din åkstil: Girl, interrupted
Favoritglaciär under höstträningen: Contamines
Bästa citatet från Snowroller: “Men som vi alla vet är det viktiga inte att vinna, utan att komma först.”
Favoritskidort: Whistler
Tre essentiella komponenter för en lyckas alpresa: Högerskida. Vänsterskida. Hjälm. (och näää man behöver inte blidtarm)
Fem snabba:
Pist, puder eller park? Pist
Först i backen eller sist på afterskin? eller = och, ? = .
Öl eller jäger? Öl
Lift, hajk eller pistmaskin(eller typ skotereskort/helikopter) till toppen? Azzo om det finns lift till toppen tar jag ju den, daaaaaöh!! Om inte så klistrar jag gärna på skinsen å hajkar, de e ju mysigt.
Slipade kanter eller vallat belag? Välvallat.