Mattis Ottosson
Mail: spons@sjutjugo.se
Ålder: 23 år
Utbildning och år: Teknisk Fysik och Elektroteknik, år 3
Härkomst: Wij, en mysig liten by i den sörmländska idyllen!
Åker: Skidor foe helvide!
Om Mattis
Bästa/sämsta skidminne: Bästa: Alpe d’Huez, kall morgon, första åket efter en natt av snöfall! Orörda pister och perfekt puder var rätt najs! Sämsta: Den gången jag försökte lära mig åka snowboard… uschfyfan vad dåligt det gick!
Första mailadress: mattis_otto@hotmail.com
Dröm-liftpartner: Bill Burr
Favoritdryck i backen: En kopp starkt kaffe. Mer behövs inte!
Den filmtitel som bäst beskriver din åkstil: Bambi på hal is
Favoritglaciär under höstträningen: Morfarsbacken.
Bästa citatet från Snowroller: Ursäkta?
Favoritskidort: Alpe d’Huez, min första och enda besökta ort i Alperna
Tre essentiella komponenter för en lyckad alpresa: Snö, massa öl, ännu mera prylspons!
Fem snabba:
Pist, puder eller park? Pist om jag vill åka fort, puder om jag vill ha kul!
Först i backen eller sist på afterskin? Först (och sist) i backen! Wildcard på Afterskin.
Öl eller jäger? Måste jag välja?
Lift, hajk eller pistmaskin(eller typ skotereskort/helikopter) till toppen? Hajk är najs!
Slipade kanter eller vallat belag? I’m all about them vallade belag!